22 augusti 2007

Anteckningar

Det är en vårdnadsrättegång på G. Både Barnens Farmor och jag är kallade att vittna om det vi har sett. Jag kommer att förhöras (deras formulering!) om

Era iakttagelser av ansvarsfördelningen för den tid i hemmet, [barnens pappas] egenskaper som vårdnadshavare, Era iakttagelser av [Hennes] alkoholvanor samt barnens mående och hygien under tiden för sakens handläggning i domstol samt omständigheter i övrigt relevant för prövning av barnens bästa
Barnens Farmor kommer att förhöras om hennes iakttagelser av [Hennes] och [pappans] egenskaper som vårdnadshavare, barnens 'mående' (Också deras formulering) vid [pappans] umgängestillfällen, och samma slutkläm:
omständigheter i övrigt relevant för prövning av barnens bästa
Här blir det åtskilligt, kan jag meddela. Jag har pratat med en som kan sånt här, och fått veta att det inte är så noga med vad de skriver att man ska förhöras om. Det mesta som har relevans till målet kommer att dyka upp. En sak till lärde jag mig:

Anteckningar
Man får inte ta med dokumentation, men väl antecknngar i stolpform när man vittnar. Tack för det. Annars hade det blivit svårt att komma ihåg allt.

Blogg=Webblogg
Den förkortningen av den ursprungliga definitionen glömmer man lätt. Men den här bloggen skapades faktiskt som en logg över det som försiggår. Nu är den ovärdelig för oss. För att inte tala om sökfunktionen i rutan till höger. Där knackar man in ett ledord eller två och får snabbt fram det relevanta inlägget och därmed detaljer och datum.

Vi kommer alltså att komma väl förberedda till förhandlingen. Hur långt det räcker vete gudarna, men man kan väl hoppas på att Tingsrätten för en gångs skull inte dömer efter sina fördomar, utan efter de faktiska omständigheter som kommer att framgå.

Barnen far illa

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller tummarna för er! Har följt din blogg ett tag och hejar på er!

stationsvakt@gmail.com sa...

Lycka till!

Anonym sa...

Jag önskar all vällycka och ett beslut som blir till barnens bästa inte till mammans!

Anonym sa...

Håller alla tummar och tår, samt flaggan i beredskap när vi skall fira ett beslut FÖR barnen

J sa...

Heja, heja, heja!!!

Anonym sa...

Också jag önskar och håller tummarna för att rättssystemet skall vara rättvist, och hjälpa barnen till det som är bäst för dem.

Plastfarfar sa...

Tack ska ni ha, allihopa. Jag rapporterar senare under dagen.