04 januari 2008

Slumpläsaren

Jag har i flera inlägg rekommenderat Läsning Bakåt i Arkiven. Särskilt 2006, mardrömsåret, som jag i dag har svårt att titta i. För mycket känslor, smärta och upplevelser från de ynka tolv månaderna kommer tillbaka.

Likaså är de flesta läsare av den här bloggen flyktiga sådana, vet jag av statistiken. Våra absolut flesta besökare kommer hit via snedträffar i Google. Ni är välkomna att läsa och jag förstår om ni tycker att det här verkar lite mycket, för att inte säga uppdiktat.

Det är det inte.

I dag har jag hittat en 'Widget', till den här bloggen, som jag tror passar de besökare som tvivlar, eller som inte har tid eller ro att läsa mina allt för ofta allt för långa inlägg. Titta i högerspalten efter 'Läs ett slumpvis valt inlägg ur bloggen!'

Då får ni ett inlägg ur högen, om man säger. Högen är i skrivande stund 385 inlägg stor. Det är ingen liten texmassa, vänner. Och den här historien ser ut att kunna rulla på ett tag till.

Därför tror jag att slumpläsaren, eller vad man nu ska kalla den, har sin funktion här på Hennes nya liv.

Klicka på länken, men räkna inte med att njuta. Det är sällan en trevlig läsning.

Det här är på allvar och på riktigt.

Nyfiken på widgeten? Läs mer om den här.

Inga kommentarer: