20 augusti 2008

Tradera, var det

Den som följt den här bloggen en tid delar nog vår uppfattning att Hon inte tillhör de vassaste knivarna i lådan, som det heter. Ännu ett exempel:

"Beställt på Tradera"
Formuleringen är ett av barnens och det handlar om en rygga till skolstarten. Tradera.com, auktionssajten där man köper och säljer allt möjligt, är ett ställe som Hon ofta köper saker ifrån, har vi förstått av barnen. Då kanske hon säljer också? Vi vet ju att hon i ett tidigt skede försökt sälja barnens leksaker i en begagnat-bod.

En sökning på Tradera på något som jag kunde relatera till Henne, gav omsider resultat: Mängder av pågående och avslutade auktioner på stort och smått.

Hur jag visste att det var Hon? Auktionerna var från ett alias som det äldsta barnet har i sin mailadress och de spelforum h*n är aktiv på. Och på objekt som kan relateras till Henne och mycket få andra. De som känner Henne och/eller det äldsta barnet ser alltså direkt vem aliaset på Tradera är om de springer på auktioner från Henne.

Barnets alias är faktiskt helt unikt. Varenda träff i en Google-sökning på det namnet leder till det äldsta barnet och ingen annan. Förutom de från Tradera, då. Där mamman säljer det som hon anser inte behövs.

Diskussionen avslutad
Ett vanligt tvisteämne i vårdandssituationer som denna är om barnen ska få ta med sig saker och kläder de har fått, i det här fallet pappans hem till mammans. Vi har varit ganska restriktiva på den punkten, och fått kritik för detta. Men något har det alltid varit som kommit med hem till Henne. Så såg vi både kläder och leksaker som vi hade givit barnen till salu på Tradera, några till och med i oöppnad orginalförpackning.

Då blev det tvärstopp.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar inte svära, men ... fy faaan vad lågt.
Ni trycker väl ut och sparar dessa bevis på hennes beteende?

Anonym sa...

Det enda som kommer upp i mitt huvud är FYYYY FAAAAAAN.
Jag önskar jag hade något intelligentare att komma med men just nu är det svårt.
Stackars barn.

Plastfarfar sa...

Ska jag vara brutalt uppriktig? Jag är egentligen inte överraskad.

Anonym sa...

Egentligen inte jag heller, efter vad du tidigare berättat.

Anonym sa...

Det är otroligt fräckt, men helt i linje med hennes tidigare bravader som vi läst om här på bloggen.

Plastfarfar sa...

Ullah och Stina: Visst är det i linje med hennes beteende?

Särskilt smart att välja ett alias som faktiskt leder till bilder från barnets hemkvarter i Googles bildsök är det inte heller.