31 december 2008

Tredje året

Vad vi har att se fram emot under 2009 är väl det som kommer att ske under 2009. Ingen vet och det är vanskligt att gissa. Men önska kan man ju alltid. Det här blir tredje året på raken som jag har samma nyårsönskningar. Så här såg de ut 2007:

  1. Soc, Tingsrätten, BUP och Fina Advokatbyrån inleder det nya året med att bränna sina skygglappar i ett gemensamt nyårsbål. Det blir ingen liten brasa, kan jag berätta
  2. Barnen kommer till läkare, tandläkare, dietist, psykolog och till sist en frisör. Sen går vi ett varv med dem och köper fräscha kläder
  3. Barnens pappa och deras farmor delar på en Hej&Hå-vinst från Tipstjänst
  4. Hon, den här bloggens huvudperson, får ett erbjudande som man inte kan tacka nej till. Hon utvandrar till Nordön på Nya Zeeland och blir guide för Sagan Om Ringen-turer på inspelningsplatserna.
    Hon har ju ändå förlorat vårdnaden om barnen och spriten är billigare där
  5. Det vanliga flummet om Fred i Världen, avstannad klimatförändring, mirakelkurer mot AIDS och utbyte av diverse regeringschefer med mera
Såg ni att 'Soc' var överstruket? Jäpp. Vi vet att det finns folk där som inte längre äter ur handen på Henne. Mer kan vi inte säga för stunden.

Mycket är sig likt, även om Fina Advokatbyrån verkar ha mullrat färdigt å Hennes vägnar. Jobbet är avslutat. Tandläkarönskningen är viktig. Ett par av barnen har nämligen haft svåra problem under året och inget av dem borstar längre tänderna vanemässigt. Kan det finnas ett samband?

Kvällen
Jag och Barnens Farmor tar det lugnt med God Mat och sedan en ostbricka. Pappan har två av barnen, de äldsta, hos sig. Ett tag var det på tal att de skulle vara här och sedan övernatta. Men eftersom Hon är vårdnadshavaren så krävs det nog hennes tillstånd för en sådan sak.

Även om hon går med på saken, så kan hon kovända efteråt och göra procedur mot den hårt slitna pappan om saken. (Jag har i ett protokoll från Soc sett att mamman inte vet vad jag skulle kunna 'ta mig till' med ett av barnen om jag var ensam med detta. Det är förmodligen mest kränkande jag har varit ut för i hela mitt liv)

Vi tar inte den risken efter tre så uppslitande år. Hoppas att det fjärde blir bättre.

Ett bättre 2009 till er alla, förresten!

7 kommentarer:

Mummel sa...

Näpp, hon har inget att göra med vad pappan gör då han har umgänge med barnen.
Vårdnad innebär inte att hon kan styra hur eller var umgänget sker. Säger hon det så ljuger hon.
Om det inte finns restriktioner i tingsrättens dom ("barnen får inte sova någon annanstans än hemma hos pappa") kan hon inte ha en enda åsikt i frågan.

Gott nytt år, förresten, och jag håller tummarna för att det inte blir fler psykopat-Münchhausen-by-proxy-idiotier.

Plastfarfar sa...

Det är nog så, Mummel. Men Hon kan jävlas på andra sätt. I somras, t.ex, så stoppade hon umgänget under flera veckor på så vaga grunder att inte ens Soc stödde henne.

Gott nytt själv!

stationsvakt@gmail.com sa...

Undras vad mamman har för nyårslöften.

Captcha: Tersa.
Enligt Eikipedia är "tersen" ett gammalt namn för snaps.

Anonym sa...

Hoppas också på ett bättre år för er och barnen.

Plastfarfar sa...

En och annan ters lovar Hon nog sig själv, Johnny.

Detsamma, Ulla. Inte för att jag vet hur ditt 2008 var, men vem vill inte att nästa år blir bättre än det föregående?

CRConrad sa...

Gott nytt, så här lite i efterskott, till er alla från mig också!

Apropå tersen, f'resten, det betyder väl mer specifikt *tredje* snapsen man tar, har jag för mig... med någon av de få minnesceller från nationslivet som överlevde helan, halvan, tersen, kvarten, kvinten och vad allt de som kom därefter nu kan ha hetat -- *det* tycks jag av någon orsak inte kunna dra mig till minnes. (Nä, jag menar inte att jag skulle ha supit bort minnet av vad jag drack därefter -- snarare att jag inte kom längre än så. :-)

"unwitiot", däremot, det betyder väl ingenting.

Plastfarfar sa...

Tersen är den tredje, Condrad. Jag har sett Henne grogga, och vågar mig då på att gissa att det blir både sexten och septen innan hon är nöjd.

Gott nytt själv!