25 mars 2009

Happy Birthday

Jag har berättat att de två yngsta barnen är hos en kontaktfamilj en helg i månaden. Nu sammanföll detta med ett av barnens födelsedag. Hur hanterar då den ömma och kärleksfulla modern detta? På sitt alldeles egna vis, förstås.

Ett 'party' med några kompisar hemma hos Henne på fredagen och sedan marsch iväg till kontaktfamiljen över helgen.

Jag saknar ord.

[Huruvida k-familjen uppmärksammade fölsedagen i fråga vet vi inte. Återkommer när —eller om— vi får kunskap i saken]

Update: Det barn som inte fyllde (det är två år mellan dem) fick inte vara med på kalaset och fick i stället gå till kontaktfamiljen på fredagkvällen. Det som fyllde kom dit dagen efter, på sin födelsedag. K-familjen visste att h*n fyllde den dagen, men gjorde inget av det.

Jag förstår att de inte trivs där. /Update

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har jag förstått rätt? Har hon haft barnet BORTA på själva födelsedagen?

Plastfarfar sa...

Svar ja

Anonym sa...

Hon kan ju inte ha några känslor för ungarna alls. Lämna bort dom på deras födelsedag!

Plastfarfar sa...

Jag håller med, Susanne.

Ullah sa...

Nu måste jag meddela min upprördhet, också angående uppdaten. Vad är det för folk de hamnat hos??? Antar att det blir retroaktivt firande med pappan och er.

Plastfarfar sa...

You bet, Ulla. Rapport kommer. Vi vet annars sedan länge att de två yngsta inte trivs med k-familjen. Men den bor i kvarteret och det är kanske en billig lösning för Soc...