01 april 2009

Lättnad

Den uppmärksamme läsaren vet ju att jag opererades för cancer i ändtarmen för två år sedan. Då går man på efterkontroller, vanligen med ett års mellanrum. Efter ettårskontrollen blev det bara sex månader till nästa kontroll, 'för säkerhets skull'. Den kontrollen var OK, men jag skulle ändå tillbaka sex månader senare.

Detta skedde i början på mars, nästan på dagen två år efter operationen. Tid för rektoskopi (det är vad det låter som) och läkarsamtal fick jag först fyra veckor senare, i dag. Det var oroliga veckor, ska ni veta. Inte bara för att jag har livlig fantasi.

De tätare kontrollerna tillsammans med faktum att jag har blött några gånger den sista tiden gjorde mig ordentligt orolig inför dagens läkarbesök. Alla överlever ju inte sin cancer.

Hurra!
Doktorn förklarade efter -skopin att allt såg bra ut, inte bara på 'plåtarna' efter datortomografin. Det finns inget att oroa sig för.
-Men blödningarna, sade jag.
-Ingen fara, svarade han -Hemorrojder har ganska många, ska du veta.

Ridå.

6 kommentarer:

Mummel sa...

Det kan väl för fasiken inte vara två år sen?!?

Hujedamej så fort tiden går...

Och mycket händer, det är helt klart!

Plastfarfar sa...

I början på mars 2007. The truth and nothing but the truth, Mummel.

stationsvakt@gmail.com sa...

Jippii för (bara) Hemorrojder. :-)

Captcha: rubtecl
(troligen en jättebra Hemorrojder -salva)

Ullah sa...

Jag hade faktiskt undrat hur du mådde. Bra besked! Och jag fattar inte heller att det gått så lång tid! Skulle ha gissat på ett halvår. Tänk att man nästan kan bli glad för hemorrojder!

Plastfarfar sa...

Johnny: Jag fick faktiskt ingen salva mot horroroiderna, men lika glad för det är jag. Men gladast är nog jag själv. (Eller hur gick den där Disneyjulsvängen nu igen?)

Ulla: Allting är relativt enligt den gode Einstein. Det här är ännu ett belägg för detta.

hedgehog-sara sa...

en jättekram till dig!