19 maj 2009

Äntligen!

Alla skriver då och då på sina bloggar om märkliga och/eller snuskiga sökord som har lett till ens blogg.  Här har jag legat långt, långt i lä. Sökningarna som leder till den här bloggen är tämligen ämnesrelaterade. En del träffar är förvånande med tanke på att det gäller en blogg där 50 unika besök på en dag är en hög siffra.

Vad sägs t.ex om "yngsta barnet"? Först av 395.000 träffar. Eller ett tämligen vardagligt uttryck:

Resultat 1 - 10 av ungefär 3 780 000 vid sökning efter det sket sig.
Den här bloggen var överst på den träfflistan, Jag har iofs följt några råd för att komma upp mig i Google-hierarkin (som jag givetvis inte återger här. Det vore att ta udden ur dem) Men ändå:

Hur f*n fungerar Google egentligen? 50 besök är en bra dag på den här bloggen och 'problem i skolan'  ger den en sjätteplats bland 4,460,000 träffar. Eller 'anonym anmmälan' Träff tre av 268.000?

Vaddå äntligen?
Jo, folk mer eller mindre stoltserar med diverse snusk som lett till deras helt rena bloggar. Nu även hit: livsex har någon sökt på och kommit till Hennes nya liv.

En felstavning, men ändå. Alltid nåt.

Fotnot: Alla siffror gäller givetvis läget i kväll, den 19 maj 2009.

2 kommentarer:

Lillie plein damour sa...

Skrattar, om du visste vilka sökord som kommer till min blogg!!
KRAM

Plastfarfar sa...

...och alla bloggar utom denna. En gåta.