13 september 2009

H1N1?

Pappan har det näst äldsta några dagar. De hade planerat massor, men ack. Barnet fick influensa. Vi var förbi idag och jag kunde konstatera att det här barnet var den enda jag har träffat på, hört talas om eller läst som inte omedelbart avfärdade (förträngde?) det hela som en vanlig förkylning.

Svininfluensan?
Lugnt och resonabelt gick barnet igenom det vi vet om symptomen och kom fram till att det både kunde vara och inte vara Svinet.

Det är en bättre hanterad influensaoro än de flesta vuxnas jag har tagit del av. Heders!

2 kommentarer:

Ullah sa...

Vi har också frågat oss här hemma om det är det några stycken av oss drabbats av. Hur skall man kunna veta egentligen?

Plastfarfar sa...

Det enda säkra sättet verkar vara provtagning, har jag förstått efter idogt Googlande.

Sen får man vara cool (jag har haft den!) eller nördig (jag var förkyld några dagar) efter eget gottfinnande.