09 april 2010

Har Hon satt sig under luppen?

I dag, strax innan pappan skulle hämta barnen, ringde mamman och skrek i telefonen. Detta är inte något ovanligt, men det hon skrek var anmärkningsvärt:

Jag orkar inte längre! Jag har ringt polisen och Socialjouren. Du får ta hand om barnen och lägenheten. Jag bara drar!
Skulle det verkligen vara så, så drar de väl igång en utredning på Henne —som vann hela vårdnaden om barnen efter en påhittad misshandel och med Politiskt Korrekta myndigheters medverkan— illa kvickt. Då lär det framkomma hur mycket pappan egentligen har barnen. Officiellt, och i myndigheternas ögon, har han dem varannan helg. I praktiken har han ju dem på bra nära halvtid.

Men, som både pappan och jag vet, så är Hon kapabel att vräka ur sig rätt mycket som saknar täckning. Det kan mycket väl vara så att Hon ville skrämmas och drog till med något dramatiskt.

Vad talar för?
Vi har att göra med en irrationell människa som dokumenterat sätter sig själv före barnen. Hon har även (faktiskt!) dåliga kunskaper om samällsmaskineriet och är fullt kapabel att ringa polisen om något som angår Soc. Det är rimligt att polisen i så fall hänvisade till Soc.

Vad talar emot?
Mamman har det senaste året försökt hålla sig under Soc' radar, av orsaker vi inte känner till. Hon har t.ex utan prut betalat matpengar för de 'barndagar' som har varit hos pappan i vetskap om att alternativet är en skrivelse till Försäkringskassan.

Jag står för att Hon är en irrationell och impulsiv egoist. För den skull betraktar jag henne inte som en idiot. Hon är normalbegåvad, kan man säga. Då sätter man sig inte under luppen om man kan slippa.

Hon har alltså även en vana att överdriva och dramatisera för att imponera eller whatever på omgivningen.

Vi får bli varse
Första indikationen kommer redan i helgen. Är lägenheten övergiven när barnen lämnas över? Sedan kan det ta lite tid, men förr eller senare lär Soc kontakta pappan om det nu är så att Hon har larmat om att hon inte orkar.

Min gissning, då?
Fifty-fifty. Men med tanke på barnens situation om mamman överger dem, så hoppas jag faktiskt att mamman i vanlig ordning bara drog till med något dramatiskt i dag.

Men, som sagt, vi får bli varse.

Inga kommentarer: